پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران (1)
پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران (1)
در این مقاله و بلاگ قصد داریم برایتان درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران توضیح دهیم. به این ترتیب شما می توانید با رفع برخی اشتباهات، سهم واقعی خود از بازار را به دست آورید. پس همراه ما باشید تا با هم این اشتباهات را مرور کنیم. مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله، کمپین تبلیغات کلیکی گوگل تان را با اطمینان بیشتری راه اندازی می کنید و پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران را از آن خود میکنید.
آماده اید؟!
از کلمات کلیدی عجیب و غریب استفاده می کنید
ما از طرفداران پروپا قرص اصل پارتو (Pareto Principle) هستیم. اصل پارتو بیان می کند که ۸۰% از خروجی شما بر اساس ۲۰% ورودی تان تعیین می شود. این قانون ۸۰ به ۲۰ برای تمام انواع بازاریابی های مهم صادق است و قطعاً با تبلیغات کلیکی نیز سازگاری دارد.
این اصل در تبلیغات گوگل بدین معنی است که تعداد اندکی از کلمات کلیدی تان منجر به فروش بالا خواهند شد. به این ترتیب، کلمات کلیدی که نتوانند کاربر را به مشتری تبدیل کنند و نرخ تبدیل و درآمدتان را افزایش ندهند، تنها بودجه تبلیغات کلیکی گوگل شما را از بین می برند.
اطلاعات و داده های زیادی وجود دارد که از این ادعا پشتیبانی می کند. برای مثال وب سایت Disruptive Advertising طی تحقیقاتی بر روی ۲۰۰۰ کمپین تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز متوجه شد که تنها ۱۲% از کلمات کلیدی استفاده شده، مسئول فروش کلی حاصل از این کمپین ها هستند. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود:
این تحقیق به این معنی است که ۸۸% از کلمات کلیدی استفاده شده در تبلیغات کلیکی گوگل، هیچ سودی آوری ندارند و تنها ۶۱% از بودجه یک کمپین تبلیغاتی را از بین می برند.
خب، حتماً از خودتان می پرسید این آمارها چه چیزی را نشان می دهند؟ این موضوع به این معناست که اگر اکانت متوسطی در گوگل ادوردز دارید، باید بدانید بیشتر کلمات کلیدی تان در حال از بین بردن بودجه و امتیاز تبلیغ تان (Quality Score) هستند.
اما چرا چنین اشتباهی رخ می دهد؟ دلیل های بسیاری برای به وجود آمدن چنین اشتباهی وجود دارد. اولین دلیل این است که بسیاری از بیزینس ها و کارها طمع می کنند و به امید توسعه کسب و کار خود سعی می کنند به جز کلمات کلیدی اصلی شان، بر روی چند کلمه کلیدی دیگر نیز سرمایه گذاری می کنند که در این صورت قطعاً پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران برای شما محاسبه نخواهد شد پس باید دقت کنید.
با انجام چنین کاری، قطعاً تبلیغ تان کلیک های بیشتری دریافت خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید همین کار موجب می شود که تبلیغ تان برای کلمات کلیدی نامرتبط به نمایش در بیاید. همین نمایش برای کلمان کلیدی نامرتبط باعث به دست آوردن کلیک های نامعتبر می شود که نه تنها بودجه شما را از بین می برند، بلکه ماهیت کلی تبلیغات کلیکی گوگل (که هدفگیری دقیق مشتریان است) را زیر سوال می برد و همینطور باعث میشود پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران به شما اختصاص داده نشود.
البته جای نگرانی وجود ندارد. راه حل بسیار آسان است. شما باید مواردی که باعث از بین رفتن بودجه تان می شود را از تبلیغ خود حذف کنید:
بر روی کلمات کلیدی Broad Match سرمایه گذاری نکنید
چرا ؟!! چون از پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران بهره مند نخواهید شد.
خب، همانطور که در مقاله توضیح دادیم، گوگل معمولاً تنظیمات کلمه کلیدی را به صورت پیش فرض بر روی Broad Match قرار می دهد. همانطور که در آن قبل توضیح دادم، گزینه Broad Match نمی تواند مشتریان خوبی را برایتان کسب کند. همچنین، برای آنکه محکم کاری کرده باشیم، سرمایه گذاری بر روی گزینه Phrase Match را نیز پیشنهاد نمی کنم.
برای ادامه انواع کلمات کلیدی به ادامه مقاله پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در ایران شماره 2 مراجعه فرمایید.
در مقالۀ انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل به طور مفصل درباره نوع این کلمات صحبت کردهایم.
علی رغم اینکه کلمات کلیدی Exact Match، پائین ترین میزان نمایش را دارند، اما بیشترین نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به شما می دهند.
کلمات کلیدی اضافی و غیر ضروری را حذف کنید
برای آنکه بتوانید کلمات کلیدی که باعث از بین رفتن بودجه تان می شود را حذف کنید، در ابتدا باید وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید. سپس در حالیکه All Campaigns را مشاهده می کنید، به تب کلمات کلیدی بروید. در ادامه مسیر زیر را که در تصویر مشخص است طی کنید:
حال داده های مرتبط با کلمات کلیدی خود را در قالب یک فایل اکسل دریافت کنید. در قدم بعدی، نتایج به دست آمده را فیلتر کنید تا بتوانید کلمات کلیدی که طی ۳ تا ۶ ماه گذشته هیچ نرخ تبدیلی نداشته اند را پیدا کنید. همچنین، شما می توانید تمام هزینه هایی که صرف این کلمات کلیدی بی حاصل کرده اید را محاسبه نمایید.
سعی کنید برای پیدا کردن کلمات کلیدی که نرخ تبدیل پایین تر از حد معمول داشته اند، یک فیلتر ایجاد کنید. برای مثال فیلتر انتخابی می تواند نرخ تبدیل کمتر از ۰.۵ داشته باشد.
پس از انجام این مراحل، شما می توانید این کلمات کلیدی بی ارزش را از حساب گوگل ادوردز خود حذف کنید. (همانطور که می دانید دسترسی گوگل ادوردز برای ایران مسدود است. اگر برای انجام تبلیغات گوگل از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک می گیرید، حتماً از آنها بخواهید گزارش کاملی از فعالیت های تبلیغاتی شما ارائه دهند).
به ادامه مقاله ما درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل ادوردز در ایران مراجعه بفرمایید.
شرکت نوین ایده
🌎 http://novinideh.com/
☎️ 02188918058
📞 09123233064